Marktintroductie. Blue Tomato opent eerste Nederlandse winkel in Utrecht

Utrecht, 24 september 2018 – Het Oostenrijkse merk Blue Tomato, online en offline marktleider in de verkoop van snow-, skate-, en surf sportartikelen in Europa, opent binnenkort haar eerste fysieke winkel in Nederland. Ze kiest voor het historische winkelpand aan de Voor Clarenburg 1-5 in Utrecht. De winkelruimte, waar nu nog tapijtenwinkel MARCJANSSEN in zit, heeft een oppervlakte van circa 449 m² verdeeld over 3 panden en 4 verdiepingen.




Daarmee is Nederland het eerste niet Duitstalige land in Europa waar Blue Tomato een fysieke winkel opent. De online verkopen van Blue Tomato liggen in Nederland hoger dan in andere landen. Er is door Blue Tomato bewust gekozen voor Utrecht als marktintroductie stad. Binnen Nederland heeft de regio Utrecht een hoog online omzetaandeel. De retailer weet dat een fysieke présence zowel online als offline verkopen stimuleert. Daarnaast kenmerkt de stad zich door haar relatief hoog opgeleide, jonge bevolking en innovatieve instelling, wat past bij de doelgroep van Blue Tomato. Het sportmerk is voornemens om de komende tijd nog meerdere winkels te openen in Nederland.

Utrecht als stad voor marktintroducties
“De komst van Blue Tomato is een aanwinst voor Nederland en voor Utrecht in het bijzonder. In een tijd waar fysieke winkels over het algemeen lastig hebben, is het goed nieuws dat een buitenlandse omnichannel retailer kiest voor Nederland als focusgebied. Opvallend is dat naast Blue Tomato onder andere ook Casa, Normal, Inestasy, Heerlijkheid Mariënwaerdt, ANWB concept store en HKMX kozen voor Utrecht als marktintroductie stad. Utrecht is, na Amsterdam, zich steeds meer aan het profileren als dé winkelstad van Nederland. Dit heeft te maken met de voltooiing van Hoog Catharijne als meest moderne winkelcentrum van Nederland en een betere connectie met de historische binnenstad. Dit versterkt elkaar. Ook is Utrecht de snelst groeiende stad van Nederland. Om de Nederlandse consument te bereiken heeft Utrecht een voorsprong op Amsterdam, die vooral een groot aantal toeristen naar haar binnenstad trekt,” aldus Jeroen Brouwer van JB Retail.

Over Blue Tomato
Blue Tomato is een van de leidende sportbusiness retailers en viert dit jaar haar 30-jarig jubileum. Het van oorsprong Oostenrijkse merk opende in 1994 haar eerste winkel in Schladming, Oostenrijk. In 1997 werd de online winkel www.blue-tomato.com gelanceerd. Tegenwoordig heeft Blue Tomato 560 medewerkers, meer dan 35 winkels o.a. in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland en is het een van de meest toonaangevende omni-channel retailers in haar sector.

De huurder werd begeleid door Recondo Real Estate. De verhuurder, een particulier belegger, werd geadviseerd door JB Retail BV.
  
Over Recondo Real Estate 
Recondo Real Estate is gespecialiseerd in internationale aan- en verhuur van winkelpanden en begeleidt retailers bij hun internationale expansie. Recondo wil in de toekomst meer nieuwe brands en retailers naar Nederland brengen om een dynamisch en divers winkellandschap te creëren. De komst van Blue Tomato is hiervan een mooi voorbeeld.  www.recondo.at
 
Over JB Retail
JB Retail BV is gespecialiseerd in verhuur en beleggingen van A1 winkelpanden. Met kantoor in het winkelhart van Utrecht en meer dan tien jaar ervaring in de winkelvastgoed, heeft de makelaardij een sterke connectie met de stad en een groot landelijk netwerk bij retailers, beleggers, ontwikkelaars en gemeenten. JB Retail zet zich in voor een divers en economisch profijtelijk winkelgebied. www.jbretail.nl


Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

URBN6 - bureau voor Brand & Marketing
Contactpersoon: Erica Kruissen
E: erica@urbn6.com
T:  06 427 470 78 
W: www.urbn6.com

Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring